Zarząd Dróg Wojewódzkich planuje budowę obwodnicy Myślenic w ciągu drogi wojewódzkiej nr 967. Już wcześniej zlecił opracowanie koncepcji dla tej trasy, ale trzeba ją zaktualizować.
Umowę na opracowanie wielowariantowej koncepcji budowy obwodnicy Myślenic w ciągu DW-967 zawarto jeszcze w 2022 roku. Celem było wskazanie możliwych rozwiązań dla nowego połączenia drogowego drogi nr 967 z DK-7, czyli zakopianką.
Od tego czasu jednak zmieniła się sytuacja jeśli chodzi o inwestycje innych inwestorów. Teraz rusza przetarg na aktualizację koncepcji. Zadaniem poszukiwanego wykonawcy będzie uaktualnienie wielowariantowej koncepcji, opracowanie materiałów do decyzji środowiskowej i uzyskanie tego dokumentu, opracowanie koncepcji programowej oraz analiza rynku nieruchomości i oszacowanie ich wartości.
W opracowaniu trzeba m.in. uwzględnić inwestycje planowane przez innych inwestorów, w tym: budowę połączenia kolejowego Kraków – Myślenice, planowaną drogę gminną, która ma przebiegać po północnej stronie Strefy Aktywności Gospodarczej Jawornik-Polanka, a także system tras rowerowych dla województwa małopolskiego oraz plany dotyczące S7 Kraków – Myślenice.
Inwestor zastrzega, że aktualizacja powinna w maksymalnym stopniu wykorzystać istniejącą dokumentację koncepcji, zaktualizować je oraz uzupełnić o zmodyfikowany wariant 5a.
Wariant 5a, źródło: dok. przetargowa
Obwodnica Myślenic planowana jest jako jednojezdniowa droga klasy G, z jednym pasem ruchu dla każdego kierunku jazdy. Na trasie planowane są skrzyżowania w postaci rond. Droga ma być dostosowana do nośności 115 kN/oś.
Droga wojewódzka nr 967 Myślenice – Dobczyce – Łapczyca, w ciągu której powstać ma obwodnica jest głównym połączeniem na kierunku wschód zachód DK-7 do DK-94. Na terenie Myślenic wyczerpuje już swoja przepustowość.